tisdag 2 september 2014

Kvällspromenad med Ronja


Så skönt ute nu på dagarna och kvällarna också. Det är inte kallt men luften är ändå frisk. Idag blev det en kvällspromenad med Ronja som sällskap. Så mycket lättare att gå med en hund i gången än att ha alla tre på en gång och dom behöver också egentid med matte. 
När vi kom hem fick de andra två öva lite lydnadsmoment som aktivering. Lydnad eller TOKO är inte egentligen min favorit hundsport. Jag tycker det är för tråkigt men som aktiviering går det bra och en del grejer är ju samma som i rallyn, t.ex. basic grejer som sitt, ligg och vänta, så då är det bra att kunna.

Kenzo är rätt duktig. Han vill gärna göra sitt bästa när han får göra något på egen hand. Han är dock snabb på att tappa intresset och börjar lätt snusa efter goda dofter. Meja vill också göra bra ifrån sig men hon är van med tempot från agilityn och där går det ju undan. Något som det inte riktigt gör i lydnadsträning. Jag tror nästan hon blir lite frustrerad för att det inte händer något tillräckligt snabbt... Och jag är osäker på om hon verkligen förstår vad jag vill att hon ska göra. Känns som att hon bara väntar på ett "klick" och en godisbit och sedan är det glömt vad hon precis gjorde...
Så lika men ändå så olika dom här cavaliererna våra.

Ha en bra kväll! Nu ska jag lägga mig i soffan och knäppa på tvn och titta på Idol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar