söndag 3 augusti 2014

Mammalådan 2014

Det är nu redan snart två månader sedan denna låda hittade hem till oss. Här i Finland har vi ju förmånen att få en låda med kläder och annat behövligt till babyn eller så kan man också välja pengar om man vill.

I år ser lådan ut så här eller snarare innehållet i den.





Färgerna är kanske inte vad jag skulle välja själv men nog helt okej ändå. Vinterhalaren/overallen där till höger verkar helt bra men jag antar att den kanske är för stor för vår baby den här vintern. Yllehalaren hoppas jag också vi får användning för, den verkar också riktigt bra. 

Täcke och ett påslakan fanns också med i lådan men det var sen lättre sagt än gjort att hitta fler påslakan till det, verkar finnas en hel del olika storlekar på påslakan för barn. Vi har tänkt att det här täcket kan man fast ha på golvet och så har vi köpt ett annat mindre till sängen.

Nytt för i år är en dregellapp som egentligen har gjort come-back. Den ska visst ha funnits med någongång för riktigt länge sedan. Annars tror jag innehållet är ganska lika jämfört med de senaste åren. Det är väl mest färgerna som ändrar.

Om användbarheten och kvaliteten kan jag ännu inte berätta så mycket. Hittills är sakerna bara tvättade en gång och på väg in i skåp och lådor igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar