fredag 11 oktober 2013

The symaskin

Ända sedan jag fick den här maskinen har jag tänkt göra ett inlägg om den så här kommer det inlägget nu. Lite sent MEN... Maskinen är en examensgåva och heter Opal 670, märket är Husqvarna Viking. Mera om den kan man läsa här.


Igår blev jag klar med det första riktiga projektet som jag gjort på den här maskinen. Det blev en hög nya "badrockar"(eller froté täcken kanske det heter) åt hundarna. Tyget jag sytt av här helt vanliga handdukar. Blir troligen billigare än att köpa frotétyg på metervara.


Kanterna har jag sytt med hjälp av en sådan här grej.

 

Den hjälper liksom till med kantbandet och man behöver inte sitta och nåla fast det innan man syr. Mycket smart tycker jag som tycker om snabba projekt. Det får inte ta för lång tid.

För den som vill ha mer hjälp med den här maskinen utöver bruksanvisningen som till min maskin bara kom på finska kan man titta in på den här sidan. Där finns en massa tutorials om allt från hur man packar upp den ur lådan till hur man ställer in och syr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar